لنگه آنلاین

شبکه خبری ،تحلیلی ،سیاسی بندرلنگه

لنگه آنلاین

شبکه خبری ،تحلیلی ،سیاسی بندرلنگه

باسلام :
در این وبلاگ سعی داریم تاازاخبارودردودل مردمان ولایتمداروسختکوش ودریا دل وحافظان مرزهای آبی این خطه از کشور عزیزمان باخبرشویم و بـرای التـیـام زخم هایی که زمانه و پـایمال کنندگان خون شهدا بر دلهایمان زده اند ، یــادی کنیم از شهدا ، آن سـرو قـامتـانی که با نثـار خون خود اقـتدار امنیت و آرامشمان را تضمین کردنـد. "روحشان همواره شاد باد."
امنیت ، آرامش و سرفرازیمان را مدیون شهداییم.
وسعی کردیم در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله )در رابطه با اطلاع رسانی شفاف ونقد ارزشی پیش رویم ونقدی سازنده ودلسوزانه وارزشی بر مسائل ومشکلات این مردمان داشته باشیم
ما را با نظرات وانتقادات ارزشمند خود یاری نمایید
این وبلاگ هیچ گونه وابستگی سیاسی به حزب یا گروهی ندارد ومستقل عمل میکند
----------------------------------------
پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان، ما را با خود برده است و شهدا مانده اند.
شهید سید مرتضی آوینی

بایگانی
آخرین مطالب

دولت برای خودروسازان پول داشت! برای وام ازدواج جوانان پول ندارد!

حدود یک هفته از اجرای یکی از بندهای بسته خروج از رکود دولت گذشته و در این مدت، خودروسازان با فروش خودروهای خود، جانی دوباره گرفتند. پراید که تا یک هفته پیش، کسی حاضر نبود حتی با قیمت پایین تر از کارخانه خریداری کند، موفق به کسب یک رکورد جهانی شد.

دولت برای خودروسازان پول داشت! برای وام ازدواج جوانان پول ندارد!

به گزارش «تابناک»، در کنار آمارهای منفی که از این خودروی پر مشتری منتشر شده، اکنون پراید به پرفروش ترین ماشین جهان در مدت محدود تبدیل شده که توانسته تنها در چهار روز 20 هزار دستگاه به فروش برساند. بنا بر آمار منتشره از سوی خودروسازان، تا ظهر روز پنجشنبه دو خودروساز بزرگ کشور توانستند 86 هزار خودرو به مردم بفروشند.

و خلاصه آنکه کار و کاسبی این دو خودروساز در روزهای اخیر آنقدر رونق گرفت که نمایندگی های فروش خوروسازی سایپا جمعه هم کرکره‌ شان را پایین نکشیدند. استقبال مردم و خالی شدن 100 هزار خودرویی که ماه ها در انبار خودروسازان خاک می خورد، نشان از موفقیت دولت برای تحریک بازار داشت.

اما پرسش اینجاست که چرا خون خودروسازان از بخش های دیگر تولید ملی رنگین تر شده است؟ اگر طرح اینچنینی می تواند در کنترل بازار تا این اندازه تأثیرگذار باشد و بنا به تأکید دولت نقدینگی حاصل از آن نیز تورم زا نیست، چرا چرخ بخش های دیگر اقتصاد با این روش روغن کاری نمی شود؟

در شرایطی که کشور از عهده وام های کوچکی مانند وام ازدواج عاجز مانده و به دلیل نبود نقدینگی در بانک ها، متقاضیان وام ازدواج برای مبلغ ناچیز باید ماه ها در نوبت دریافت وام قرار گیرند، این اقدام دولت چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

بنا بر این گزارش، کارشناسان معتقدند اولویت اقتصاد کشور فقط صنعت خودرو نیست و در کنار این صنعت باید به بخش های دیگر اقتصادی نیز توجه شود. صنعت ساختمان نیز مانند صنعت خودور، صنعت مولد است و از قبل این صنعت چرخ اقتصادی بسیاری از مشاغل وابسته نیز به چرخش درمی آید، اما سال هاست دیگر کسی به آن توجه ندارد و تمام اقداماتی که در این زمینه شده، به شکست انجامیده است.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: البته اینکه دولت در یک بخش از صنعت که دچار رکود شده، توانسته گشایشی ایجاد کند خوب است؛ اما به شرط آنکه این اقدام دولت، الگویی در قسمت های دیگر اقتصادی کشور نیز باشد.

عضو شورای پول و اعتبار گفت: تا دیروز دولت اعلام می کرد که قادر نیست برای وام ازدواج اعتبار تأمین کند؛ اما امروز به صورت وسیعی به خودروسازی ها در پرداخت تسهیلات کمک کرد، به نظر می رسد، تناقضی در صحبت های برخی دولتی ها وجود دارد.

این نماینده گفت: امروز برای دولت گشایش در کار خودروسازی ها مهم تر از مشکلات جوانان است، خودرو یک نیاز اولیه نیست، نیازهای مهمتری برای جوانان هست که از مسأله خودرو مهمتر است. امیدواریم دولت با تجربه ای که از فروش خودرو به دست آورد، در صنایع دیگر نیز آن را به کار بندد.

پورابراهیمی گفت: دولت با این ترفند و برای اینکه ثابت کند، تنها به فکر خودروسازها نبوده، بخش مسکن را فعال کند، بخش مسکن کم از صنعت خودرو ندارد و با فعال شدن این بخش بسیاری از صنایع کشور نیز رونق خواهد گرفت. از سوی دیگر، مسکن یک نیاز اولیه برای مردم به شمار می آید.

بنابراین، اگر شرایطی تأمین شود که مسکن نیز مانند خودرو رونق بگیرد، هم بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور رفع می شود و هم بخشی از نیازهای اولیه مردم و جوانان برای تشکیل زندگی مرتفع خواهد شد.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.