لنگه آنلاین

شبکه خبری ،تحلیلی ،سیاسی بندرلنگه

لنگه آنلاین

شبکه خبری ،تحلیلی ،سیاسی بندرلنگه

باسلام :
در این وبلاگ سعی داریم تاازاخبارودردودل مردمان ولایتمداروسختکوش ودریا دل وحافظان مرزهای آبی این خطه از کشور عزیزمان باخبرشویم و بـرای التـیـام زخم هایی که زمانه و پـایمال کنندگان خون شهدا بر دلهایمان زده اند ، یــادی کنیم از شهدا ، آن سـرو قـامتـانی که با نثـار خون خود اقـتدار امنیت و آرامشمان را تضمین کردنـد. "روحشان همواره شاد باد."
امنیت ، آرامش و سرفرازیمان را مدیون شهداییم.
وسعی کردیم در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله )در رابطه با اطلاع رسانی شفاف ونقد ارزشی پیش رویم ونقدی سازنده ودلسوزانه وارزشی بر مسائل ومشکلات این مردمان داشته باشیم
ما را با نظرات وانتقادات ارزشمند خود یاری نمایید
این وبلاگ هیچ گونه وابستگی سیاسی به حزب یا گروهی ندارد ومستقل عمل میکند
----------------------------------------
پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان، ما را با خود برده است و شهدا مانده اند.
شهید سید مرتضی آوینی

بایگانی
آخرین مطالب

خبرگزاری فارس: احزاب سیاسی و جوانان ایران با اطلاع از خیانت‌های آمریکا از این کشور سرخورده می‌شوند
فارین‌افرز:
احزاب سیاسی و جوانان ایران با اطلاع از خیانت‌های آمریکا از این کشور سرخورده می‌شوند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  وبگاه تحلیلی آمریکایی «فارین افرز» در گزارشی با اشاره به «اتحاد ایران و روسیه در ارتباط با تحولات منطقه و همکاری‌های نظامی و غیر نظامی دو کشور و ایجاد ائتلاف جدید» نوشت: اینک برای سران ارشد ایران «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه شریک با اعتمادتر از قبل می‌باشد و پوتین نیز دارای نقاط مشترک با سران ایران چون بیم وقوع انقلاب رنگی از سوی آمریکا است. با این‌که سران ایران و روسیه درباره اهمیت راهبردی سوریه اختلاف‌هایی دارند، اما هر دو بر اهمیت سیاست‌های خارجی گسترده ضد آمریکایی خود واقف هستند. پوتین در روسیه به خاطر اتخاذ مواضع ضد آمریکایی  مقبولیت بالایی دارد و البته حضور در سوریه آن‌را افزایش نیز داده است. البته این موضوع درباره ایران با انتخاب «حسن روحانی» به عنوان رییس جمهور ایران تاحدی متفاوت است و او بیشتر در تلاش برای همکاری تا مواجهه با آمریکا است.

از دیدگاه این رسانه آمریکایی، افزایش همکاری ایران با روسیه موجب تقویت قدرت منطقه‌ای سپاه پاسداران ایران نیز می‌شود. البته دو کشور اختلاف نظرهایی هم دارند. تهران و مسکو اهداف ویژه متفاوتی درباره حضور در سوریه دارند و البته یک بی‌اعتمادی تاریخی نیز بین طرفین موجود است. هم اصولگرایان و هم میانه‌روهای ایرانی بر این باورند که روسیه تاریخچه‌ای طولانی از استفاده ابزاری از ایران برای چانه زنی با آمریکا دارد. طولانی شدن ساخت نیروگاه بوشهر و لغو ارسال سامانه موشکی اس 300 با دخالت واشنگتن از آن جمله هستند. این موارد عواملی هستند که به عنوان خیانت از جانب روسیه اغلب باعث قدرت بخشیدن به جناح میانه‌رو‌ها می‌شود که مخالف همکاری با روسیه به عنوان «شیطان کوچک» و البته حامی مذاکره مستقیم با آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» هستند.

فارین افرز نوشت: در مجموع اگر همکاری پوتین در دمشق به ایران در حفظ توازن قوای کنونی برای کوتاه مدت کمک نماید، آنگاه اصولگرایان ایران وقت کافی را برای مهندسی بازگشت افکار ضد آمریکایی خواهند داشت. از سوی دیگر همانطور که در روسیه مردم این کشور بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوری سابق از غرب سرخورده شدند، این امکان وجود دارد که ایرانیان نیز به ویژه جوانان این کشور به سرعت و بعد از توافق هسته‌ای نسبت به آمریکا همین حس را داشته و متوجه خیانت آمریکا به خود شوند.

این رسانه آمریکایی در خاتمه با اشاره به احتمال انزجار بیشتر احزاب سیاسی ایران و جوانان این کشور از آمریکا و نزدیک شدن به روسیه نوشت: در حالی‌که کنگره آمریکا خود را آماده تصویب لوایح دیگر ستیزه جویانه علیه ایران چون قانون «اجرای عدالت برای قربانیان ناشی از اقدام‌های تروریستی ایران» می‌کند و دولت اوباما نیز ارسال تجهیزات به رقبای منطقه‌ای ایران به ویژه عربستان سعودی را ادامه می‌دهد، این امر هم در بین نخبگان میانه‌رو و بسیاری از جمعیت ایران منجر به رشد احساس سرخوردگی از آمریکا می‌شود.

انتهای پیام/م


ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.